Te trendy pokrywają się z wynikami najnowszych analiz IPK International zamieszczonymi w World Travel Monitor oraz „barometrem spotkań i eventów“ (MEBA) zaprezentowanym przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT) wspólnie z Europejskim Stowarzyszeniem Centrów Imprezowych (EVVC) i Niemieckim Biurem Turystyki Kongresowej (GCB).
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, powiedziała: „Niemcy wciąż pozostają najważniejszym celem wyjazdów biznesowych Europejczyków, i to ze sporą przewagą nad Francją (4,9 mln) i Włochami (3,9 mln).“Liczba Europejczyków, którzy przyjechali do Niemiec w ramach podróży biznesowych, wzrosła do 7 milionów, co stanowi wzrost o 4,5 procent.
Czynnikiem napędowym tego wzrostu są kongresy i konferencje, które zaliczyły skok o 6,7 procent do 4,3 miliona, oraz wyjazdy motywacyjne i integracyjne, w których wzięło udział 0,65 miliona uczestników (plus 26,9 procent).
Petra Hedorfer dodała: „Wymagania co do kreatywnych formatów imprez rosną. Pod tym względem Niemcy ze swoimi warunkami ramowymi – znakomitą infrastrukturą, zaawansowaniem technologicznym, gospodarczym i naukowym – wyróżniają się na globalnym rynku.“
Jednocześnie jednak liczba międzynarodowych gości przyjeżdżających z zamiarem wzięcia udziału w targach i wystawach ponownie zmniejszyła się o 4,9 procent do 2,04 miliona.
Chociaż tradycyjne przyjazdy biznesowe z europejskich rynków źródłowych zanotowały spadek o 3,7 procent do 5,9 miliona, to jednak udział tego typu podróży w całym rynku turystyki biznesowej nadal utrzymuje się na poziomie 46 procent.Zdecydowanie mniejszy segment podróży biznesowych z krajów zamorskich wzrósł za to ponadprzeciętnie w 2018 roku o siedem procent sięgając 2,5 miliona.
Zarejestrowano 1,3 miliona przyjazdów na konferencje, kongresy i zjazdy, co stanowi 9-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Spośród ogółem 412 milionów uczestników imprez w Niemczech, których przeanalizował MEBA 2018/2019, w 2018 roku 37,2 miliona przyjechało z zagranicy, co odpowiada udziałowi na poziomie dziewięciu procent.
Z 2,1-procentowym plusem w stosunku do poprzedniego roku turystyka przyjazdowa wnosi znaczący wkład w pozytywny rozwój całego rynku MICE.
Artykuł pochodzi z tej strony.