Firma Moby otrzyma dwa promy pasażerskie, które obecnie kursują na tej trasie – King Seaways oraz Princess Seaways, zbudowane w 1987r. i 1986r.DFDS otrzyma od Moby promy pasażerskie – Moby Wonder z 2001r. oraz Moby Aki z 2005r. Po dołączeniu do floty, promy zmienią nazwy, ale jeszcze nie zapadła decyzja na jakie.
Promy od firmy Moby mają zostać dostarczone w drugiej części października 2019 roku i zostaną poddane znacznej modyfikacji, w tym inwestycjom komercyjnym oraz technicznym na pokładzie, a także inwestycjom portowym.
DFDS będzie czarterować promy King Seaways oraz Princess Seaways bez załogi, do stycznia i lutego 2020 roku.
Kasper Moos, wiceprezes i dyrektor BU Short Routes & Passengers w DFDS powiedział: „Nowe promy są idealnie dopasowane do trasy z Newcastle do Amsterdamu. Zapewnią naszym pasażerom nowoczesne udogodnienia na pokładzie oraz zwiększą pojemność pojazdów. Nowy tonaż pozwoli DFDS na zwiększenie liczby pasażerów zaspokajając rosnące zapotrzebowanie pasażerów podróżujących z samochodami. Dla klientów towarowych będziemy mogli zaoferować większą pojemność, która pozostanie stała przez cały rok.”
Przewidywana zdolność przewozowa DFDS wzrośnie o około 40 proc. w ujęciu rocznym, a pojemność samochodowa wzrośnie o około 5 proc. w ujęciu rocznym.
Artykuł pochodzi z tej strony.